perjantai 17. heinäkuuta 2015

Pentuhaaste

Hiuhau-blogi haastoi meidät tähän pentuhaasteeseen, ja se onkin nyt aika ajankohtainen asia.
Olen jo kauan miettinyt kolmannen koiran hankintaa. Ilonasta ei tullut sellaista harrastus/kisakoiraa jota olisin toivonut, sen kanssa harrastellaankin hakua, viestiä, jälkeä, vetohommia. Kaikkea mihin sillä on ominaisuuksia ja mistä se nauttii. En saanut Ilonaa kouluttaa itse pennusta koska se tuli meille aikuisena, ensimmäisessä kodissa sille ei opetettu hihnassa kulkemista saatika mitään kunnon käytöstapoja. Sillä on ne vielä selvästi takaraivossa. Tämän takia en enään koskaan ota aikuista ongelmakoiraa, en tarkoita sitä että ongelmakoirasta ei saisi kunnon koiraa mutta Ilonasta ei vain tullut harrastuskaveria jota olisin toivonut. Mutta harrastellaan niitä mistä Ilona tykkää ja mihin rahkeet riittää! Toiveena olisi koira jonka saan kouluttaa pennusta itse.
Sirulla rajoittaa koko ja pk-oikeudet. Muutenhan se on tokossa ja agissa minulle täydellinen harrastus ja kisakaveri jonka kanssa mennään vielä pitkälle.

No, mikä tämä unelmien rotu sitten on? Saksanpaimenkoira. Kyllä. Miksi juuri tämä, siksi koska niisä on vain kaikki ominaisuudet kohdallaan!
Juuri nyt kaikki anot ja ne jotka lukevat tämän postauksen ajattelevat että olen vastuuton joka ei tiedä näistä koirista mitään. Asia ei ole lähellekkään niin. Se että olen 14-vuotta ja minulla ei ole ennen ollut sakemannia ei tarkoita sitä että en osaisi kouluttaa näin haastavaa rotua enkä pärjäisi sille. Tiedän rodusta lähes kaiken, ja tiedän riskit tällaisen koiran otossa. Kuten monet tietää, ystävälläni Veeralla on kotonaan kaksi saksanpaimenkoiraa ja olen niiden kanssa tekemisissä joka viikko lähes joka päivä, Taiga ja Pippa ovat opettaneet ihan hirveästi tästä rodusta!
Kasvattajakin on jo valittu ja pentuetta kateltu. Siinä on vain yksinkertaisesti täydellinen harrastus ja kisakoira minulle! Pk-oikeudet, koko, luonne voisin vain luetella hyviä puolia tästä rodusta.
Vanhempien lämmittely tähän pentuun on käynnissä ja koko homma on vielä vain EHKÄ. Mutta seuraava koira on ehdottomasti saksanpaimenkoira!

Ruska wauwwa
Olen miettinyt myös muita rotuja, mm. Kelpie, kk saksanseisoja, sileäkarvainennoutaja ja mitä vielä. Mutta saksalaiseen olen päätynyt. Täydellinen rotu!
Jos Siru pennutetaan joskus niin haluaisin kyllä pikku Sirun, mutta sekään einole yhtään varmaa astutetaanko koskaan. Tämä kaikki jää nähtäväksi ja suunnittelua vielä ;)

Pienen Sirkin eka lapinreissu<3
Kaikki jotka haluu, tehkää! Eli en haasta yksin ketään.

3 kommenttia:

  1. Ihan pras pikku sirkki, joka vähän lomailee :'D hyvä postaus!

    VastaaPoista
  2. Terkkuja rähinälaumalta joka mielellään opettaa vieläkin lisää!
    Hieno on valitsemasi rotu❤.

    VastaaPoista